RRI


REGLAMENT DE RÈGIM INTERN
Índex
ORGANS DE GOVERN I GESTIÓ DE L'ESCOLA 
                1. Òrgans de govern i de direcció unipersonals
·     El director/a 
2. Òrgans de govern col·legiats
·          El claustre de professors
Ø Equip de coordinadors
Ø Tutors
Ø Psicòlegs
Ø Especialista en educació especial
Ø Assistent social
          3. Òrgans de coordinació educativa i gestió administrativa  
                4.-Organització de l'acció educativa escolar
·          Actituds de l’acció docent
                5.-Components de la comunitat educativa
·          Els alumnes
·          Els mestres
·          Els pares d'alumnes
               6.- Normes i funcionament de l’Etapa
·        Calendari escolar
·        Horari dels alumnes
·          Normes d’entrada
·          Normes de sortida
·          Normes de l'hora d'esbarjo
               7.- Protocols
·          Pla d'evacuació


1)Òrgans de govern i de direcció unipersonals
És la persona responsable de dirigir i coordinar el conjunt del treball escolar de  les etapes d’Infantil.

Requisits de Qualificació

Titulació obligatòria mínima:
 Títol de magisteri o llicenciatura preferiblement en pedagogia.
Competències TIC:
Usuari d’ofimàtica
Coneixedor de la navegació per internet.
Altres titulacions o coneixements valorades positivament:
-          Anglès
Altres valoracions:
-          Gestió d’equips de treball

Capacitats i Competències actitudinals:
-          Capacitat de dinamitzar les diferents reunions.
-          Capacitat d’escoltar les inquietuds dels companys/es.
-          Saber treballar en equip amb tot el claustre i amb els diferents equips de treball.
-          Interès pel sistema educatiu en general.
-          Autoritat personal davant el claustre.
-          Capacitat de lideratge entre els professors/es de l’etapa.
-          Saber buscar solucions davant els conflictes.
-          Responsabilitat .
-          Fidelitat a la institució.
-          Interès per la seva àrea de treball: innovar, estudiar..
-          Estímul davant de la formació i el reciclatge.
-          Habilitat per relacionar-se exteriorment, assistir a reunions, jornades i congressos
-          Capacitat de lideratge amb els diferents equips per promoure un bon clima de treball.

 Funcions del lloc de treball

  • Escoltar i ajudar  a les famílies.
  • Representar el centre. 
  • Exercir com a cap de personal docent en la programació i realització de l’acció educativa
  • Incidir en la formació del personal.
  • Promoure i coordinar la renovació pedagògica.
  • Vetllar pel compliment del calendari i horari escolar.
  • Designar els tutors dels cursos, promoure l’acció tutorial.
  • Coordinar les avaluacions 
  • Atendre a la dotació del material didàctic necessari per cada aula, d’acord amb el coordinador.
  • Coordinar, les aules i espais comuns: biblioteca, sala d’ordinadors...
  • Autoritzar la realització d’activitats extraordinàries, sortides...
  • Recolzament de les aules com a professor de suport.

2)Òrgans de govern col·legiats



·          El claustre de professors és l'òrgan col·legiat format per la totalitat del personal docent d’Infantil.
·          El director presideix el claustre de professors.

Amb quina periodicitat s’han de reunir?

·         El claustre de professors es reunirà un cop al mes els Dimecres per la tarda de la última setmana del mes.
·         Hi hauran claustres excepcionals al finalitzar cada trimestre centrats en la organització i el seguiment dels nens.

Funcions de l’equip

  •  Aprovar els criteris d'avaluació.
  • Estudiar temes de formació permanent i d'actualització pedagògica i didàctica.
  • Programar i tractar l’ordre del dia.
  • Realitzar el PPC
  • Col·laborar en l’avaluació del centre realitzada per l’equip directiu i analitzar i valorar-ne els resultats. 
  • Elegir els representants dels professors en el consell escolar del centre d’acord amb el procediment indicat en l’article següent.

Normes de funcionament:
  • El Director convocarà i presidirà les reunions i designarà el secretari. La convocatòria, la farà amb una setmana d'anticipació a la data de la reunió, i hi adjuntarà l'ordre del dia.
  • El claustre tendirà a prendre les decisions per consens. Quan s'escaigui, els acords es prendran per majoria absoluta dels seus membres, i les votacions seran secretes. En cas d'empat, el vot del director serà decisiu.
  • Les reunions seguiran l'ordre del dia.
  • El secretari del claustre aixecarà acta de la reunió, que haurà de ser aprovada en la reunió següent i tindrà el vist i plau del director.
  • El director pot decidir la convocatòria de  reunions d’una secció del claustre per tractar temes  específics de la secció.

 3)Òrgans de coordinació educativa i gestió administrativa        



Descripció del lloc de treball                                                                       
·          El coordinador de cicle és un dels professors del cicle i és designat pel Director.
·          El càrrec de coordinador de cicle  tindrà una durada de dos anys renovables.

Requisits de Qualificació 

·     Ha de complir tots el requisits de  professor/a. 

·      Ser tutor en algun grup del cicle

Titulació obligatòria mínima:
 Títol de magisteri o tècnic superior d’educació infantil.
Competències TIC:
Usuari d’ofimàtica
Coneixedor de la navegació per internet
Altres titulacions o coneixements valorades positivament:
-          Anglès

Altres valoracions:
-          Gestió d’equips de treball

Capacitats i Competències actitudinals:
-          Capacitat de dinamitzar les diferents reunions.
-          Capacitat d’escoltar les inquietuds dels companys/es.
-          Saber treballar en equip amb tot el claustre i amb els diferents equips de treball.
-          Interès pel sistema educatiu en general.
-          Autoritat personal davant els professors.
-          Capacitat de lideratge entre els professors/es.
-          Saber buscar solucions davant els conflictes.
-          Responsabilitat .
-          Interès per la seva àrea de treball: innovar, estudiar..
-          Estímul davant de la formació i el reciclatge.
-          Habilitat per relacionar-se exteriorment, assistir a reunions, jornades i congressos.
-          Capacitat de lideratge amb els diferents equips per promoure un bon clima de treball.

Funcions del lloc de treball

  • Promoure , juntament amb el Director, l’elaboració, aplicació  i revisió del segon nivell de concreció del seu cicle 
  • Promoure , juntament amb el Director, l’elaboració, aplicació  i revisió del tercer nivell de concreció. 
  • Vetllar perquè l’equip de professors decideixi conjuntament i apliqui les estratègies pedagògiques a utilitzar a les classes, tot procurant atendre la diversitat de la millor manera possible.
  • Avaluar la marxa general del cicle  en els aspectes acadèmics .
  • Vetllar per donar suport i orientació a tots els membres del seu equip en els aspectes metodològics i organitzatius. 
  • Coordinar  les reunions de l’equip de tutors del seu cicle
  • Responsabilitzar-se de l’acta de les reunions  de l’equip de tutors del seu cicle
  • Proposar al director la selecció dels materials curriculars i d’altres mitjans pedagògics que calgui adoptar en el seu cicle
  • Cuidar el clima de bon ambient entre els companys del cicle.
  • Vetllar perquè els professors recordin les seves responsabilitats, procurant que aquestes responsabilitats es realitzin treballant en equip, en tots els casos en què això sigui possible.
  • Mantenir informats als membres del seu equip sobre les converses amb la direcció o sobre els acords presos a les reunions del seu equip. 
  • Tenir especial cura de guiar i orientar als professors nous que s’incorporin.
  • Potenciar que les decisions s’adoptin per consens, a través del diàleg i el contrast de criteris.
  • Tractar els assumptes  de l’ordre del dia amb ajuda de la documentació prèviament preparada per qui correspongui.
Tutor d'aula
Descripció del lloc de treball                                                                       
·          Serà tutor d’aula
·          Formarà part del claustre

Requisits de Qualificació

·         Ha de complir tots el requisits de  professor/a.
Titulació obligatòria mínima:
 Títol de magisteri o tècnic superior d’educació infantil.
Competències TIC:
Usuari d’ofimàtica
Coneixedor de la navegació per internet
Altres titulacions o coneixements valorades positivament:
-          Anglès

Altres valoracions:
-          Gestió d’equips de treball

Capacitats i Competències actitudinals:
-          Capacitat d’escoltar les inquietuds dels companys/es.
-          Saber treballar en equip amb tot el claustre i amb els diferents equips de treball.
-          Interès pel sistema educatiu en general.
-          Saber buscar solucions davant els conflictes.
-          Responsabilitat .
-          Interès per la seva àrea de treball: innovar, estudiar..
-          Estímul davant de la formació i el reciclatge.

Funcions del lloc de treball    

  • Cuidar el clima de bon ambient entre els companys del cicle. 

  • Vetllar perquè els professors recordin les seves responsabilitats, procurant que aquestes responsabilitats es realitzin treballant en equip, en tots els casos en què això sigui possible  

  • Mantenir informats als membres del seu equip sobre les converses amb la direcció o sobre els acords presos a les reunions del seu equip 

  • Programar les activitats conjuntament amb el seu company d’aula. 

  • Programar les sortides

  •  Programar els dies festiu 

  • Tenir entrevistes amb els pares 

  • Participar a les reunions de claustre 

  • Responsabilitat en el seu lloc de treball


Funcions:

RESPECTE A L’ALUMNE:
  • Conèixer la situació real de cada alumne i del seu medi familiar i social.
  • Conèixer les característiques de l’edat  dels alumnes.
  • Efectuar el seguiment global dels processos d’aprenentatge dels alumnes amb la intenció de descobrir les dificultats i necessitats especials, articular les respostes educatives adequades i cercar els oportuns assessoraments i suports.
  • Orientar als alumnes en el seu procés de formació, ajudar-los a descobrir el seu potencial físic, intel·lectual i afectiu tot hi acceptant les seves limitacions.
  •  Portar el seguiment de l’assistència dels alumnes a classe .
  • Portar el seguiment  del compliment de les normes de convivència.
  •  Observar les actituds dels alumnes en les diferents moments del dia.
  • Afavorir en els alumnes l’autoestima personal i ajudar-los en la superació dels fracassos i les dificultats de qualsevol tipus.
  • Despertar en l’alumne un interesses pels temes dels seu entorn

 RESPECTE AL TREBALL:
  • Fomentar en el grup el desenvolupament d’activitats participatives i l’educació en valors.

  • Portar al dia el registre de dades personals escolars dels alumnes.

  • Consultar la documentació oficial del Centre per observar i enregistrar l’evolució de l’alumne i la relació amb els pares.

  • Portar al dia els registres d’entrevistes amb pares  i alumnes

  • Construir bons llaços de relació i afecte amb l’alumne basats en:
respecte i coherència
trobades amb tota la classe
trobades individuals
bon tracte del dia a dia

  • Utilitzar la rutina com un element que crea estabilitat.

RESPECTE ALS COMPANYS:

  • Coordinar l’avaluació de processos d’aprenentatge dels alumnes.

  • Informar al Director, i a tots els educadors sobre incidències i situacions que pugui pertorbar el procés formatiu dels alumnes.

  • Desenvolupar línies comunes d’acció amb els altres tutors.

  • Mantenir una metodologia i uns criteris comuns a la resta dels Tutors

  • Procurar tenir una metodologia semblant entre els tutors de nivell.

 RESPECTE A LES FAMÍLIES:
  •   Contribuir a l’establiment de relacions fluides amb els pares, informant-los de tots aquells assumptes que afectin a l’educació dels seus fills i facilitar la bona relació amb l’escola.
  • Comunicar a les famílies qualsevol fet extraordinari que hagi passat.
  • Preparar les entrevistes de pares perquè siguin operatives practiques o si no més orientatives o indicadores d’una postura o manera de pensar o actuar.

Especialista d'educació especial
Descripció del lloc de treball                                                                       
·          Formarà part del claustre
·          Serà tutor d’aula en l’aula que ho requereixi

Requisits de Qualificació

·         Ha de complir tots el requisits de  professor/a.
·         Ser tutor en algun grup del cicle.
Titulació obligatòria mínima:
 Títol d’educació especial
Competències TIC:
Usuari d’ofimàtica
Coneixedor de la navegació per internet
Altres titulacions o coneixements valorades positivament:
-          Anglès

Altres valoracions:
-          Gestió d’equips de treball

Capacitats i Competències actitudinals:
-          Capacitat d’escoltar les inquietuds dels companys/es.
-          Saber treballar en equip amb tot el claustre i amb els diferents equips de treball.
-          Interès pel sistema educatiu en general.
-          Autoritat personal davant els professors.
-          Saber buscar solucions davant els conflictes.
-          Responsabilitat .
-          Interès per la seva àrea de treball: innovar, estudiar..
-          Estímul davant de la formació i el reciclatge.

Funcions del lloc de treball

·      Mantenir informats als membres del seu equip sobre les converses amb la direcció o sobre els acords presos a les reunions del seu equip.
·          Programar les activitats conjuntament amb el seu company d’aula.
·          Participar a les reunions de claustre
·          Responsabilitat en el seu lloc de treball

4)Organització de l'acció educativa escolar



        PRINCIPIS
ENTRADES

Aconseguir una entrada progressiva on els alumnes arribin esglaonadament, siguin rebuts pel mestre que els toca i tinguin un espai de temps per situar-se a la classe.
Que el mestre estigui situat a la classe quan arribin els alumnes
Procurar que els alumnes entrin en ordre i tranquils
Saludar els alumnes amb bona cara i somriure
Aconseguir una individualitat a la rebuda
CLASSES
Aconseguir treballar els objectius corresponents al cicle.
Conèixer les necessitats i interessos de l’alumne
Atendre la diversitat sense oblidar els alumnes que van més avançats
Emprar metodologies que potencien:                                                   
·         l’autonomia de l’alumne
·         el treball cooperatiu
·         el saber escoltar
·         el saber organitzar-se
·         aprendre de l’error
·         la creativitat
·         experimentació / manipulació
·         El compliment de les normes i hàbits establerts
·         lligar els continguts entre si (aprenentatge significatiu)
·         Autoestima de l’alumne
Que l’avaluació potenciï:
·         l’autoestima
·         la reflexió
·         el treball diari
·         el progrés individual
·         l’autoavaluació
·         Satisfacció pel treball ben fet
·         la constància
Tenir una organització de classe que potenciï:
·         l’ordre
·         l'estètica
·         la mobilitat
·         la relació entre els companys
·         l’autonomia
·         sentir-se a gust
·         el silenci
·         la concentració
·         el treball individual..........................

Tenir unes normes clares i consensuades dels espais comuns
Tenir unes normes clares i consensuades de classe sobre:
·         l’ús del material
·         l’organització de la feina
·         la convivència
·         la composició de grups
·         l’organització del temps
·         els càrrecs
·         el respecte
·         el treball en equip
Utilitzar càstigs que:
·         estiguin en consonància amb la falta
·         que tinguin en compte a l’alumne
·         que eviti el càstig col·lectiu
·         siguin lògics

Construir un bons llaços de relació i afecte amb l’alumne basats en:
·         el respecte i la coherència

Una bona preparació de:
·         les trobades amb tota la classe
·         les trobades individuals
·         el bon tracte del dia a dia
Utilitzar la rutina com un element que crea estabilitat:
·         en les entrades i sortides
·         en la revisió dels càrrecs
·         distribució de les feines de classe
·         l’ordre en els fulls de treball per part del mestre.
·         l‘ordre en l’organització de carpetes i àlbums per part del mestre
·         l’ús dels objectes de l’aula
·         en la manera de demanar la paraula per intervenir a la classe
·         en la forma de dirigir la classe per part del mestre
Tenir clara la planificació del treball que s’ha de fer a l’aula en cada moment i transmetre-la a l’alumne
Tenir present el temps que tenim per treballar els continguts.
Tenir planificat l’ús del temps del mestre dins de l’aula
Tenir planificat l’ús del temps de l’alumne dins de l’aula
Tenir planificat l’organització dels espais dins de l’aula
PATIS
Està atents  que tots els alumnes passin una estona d’esbarjo tranquil·la fent allò que els agrada i amb les persones que es troben a gust.
Posar als seu abast espais físics i materials
SORTIDES
Relaxar als nens abans de sortir

Acompanyar-los

Tenir cura de l’entrega a les famílies

Comunicar a les famílies qualsevol fet que hagi passat
HORES NO LECTIVES
Complementar la tasca que fem dins de l’aula:
·         atenció individualitzada: entrevistes amb pares
·         coherència d’Equip: diàleg amb els companys.
·         reflexionar i analitzar els resultats de la feina: correccions, avaluacions, actituds, tracte
·         preparació de sortides i activitats

ACTIVITATS
·         Fer realitat allò  que: “l’escola és quelcom més que un lloc on venim a aprendre coses.”
·         Entendre les festes com una oportunitat educativa plena de sentit
·         Viure el present
·         Posar en pràctica allò que volem ensenyar
·         Trencar la monotonia del dia a dia
·         Enriquir els ensenyaments transversals
·         Viure el nostre país
·         Tenir clares les activitats extres que farem durant el curs així com l’objectiu que pretenem
·         Obrir-nos a l’exterior
REUNIONS
Utilitzar el diàleg com a forma d’entesa , funcionament i respecte
Buscar coherència en la nostra tasca d’educar
Aprendre dels altres i amb els altres
Aprendre a fer servir la tasca que ha fet un company
Reconèixer la importància de conèixer les opinions dels companys i respectar-les.
Valorar l’opinió de tots a l’hora de prendre una decisió
Saber acceptar l'opinió dels altres
Intentar comprendre situacions i sentiments del companys
Reconèixer les meves errades i possibles millores
PPC
Buscar coherència en allò que volem ensenyar als alumnes
Tenir clar el que, com i quan he d’ensenyar, és a dir, acceptar que el que ensenyo als alumnes no és el que jo crec que he d’ensenyar sinó allò que el Claustre ha decidit que s’ensenyi en aquell curs on jo estic treballant en aquell moment.

Tenir clar el que, com i quan he d’avaluar, és a dir, acceptar que el que jo avaluo  als alumnes no és el que jo crec que he d’avaluar sinó allò que el Claustre ha decidit que s’avaluï en aquell curs on jo estic treballant en aquell moment.
ESPAIS COMUNS
Tenir llocs on puguem descansar, dialogar, treballar, consultar de forma acollidora i tranquil·la         .
ESCOLA
Considerar-nos com a membres actius de la vida de l’escola. Tant en els aspectes positius com els negatius.
Que l’escola ens consideri membres d’ella.
Considerar-nos amb el dret de demanar a l’escola ajuda en els problemes personals
Considerar-nos en l’obligació de contribuir en el seu bon funcionament
Interessar-se i participar més en les activitats de l’escola



ENTRADES

Tinc predisposició per arribar a l’escola 5 minuts abans de les 9 i les 3
Considero important el tracte personal amb els alumnes en iniciar el dia.
Considero important donar un temps als alumnes per situar-se abans de començar l’activitat del dia.
Considero millor l’entrada esglaonada que entrar tots a la vegada.
CLASSE
Conec els objectius que he d’aconseguir amb el alumnes en acabar el cicle.
Poso els mitjans per conèixer l’assoliment dels objectius per part de cada alumne.
Informo al pròxim tutor dels objectius no assolits.
Procuro que els objectius que treballo al llarg del cicle siguin els mateixos per tots els tutors.
Procuro que els objectius que treballo al llarg del cicle siguin els mateixos per les dues classes del nivell
Tracto la diversitat respecte als objectius que ha d’assolir cada alumne.
Respecto la diversitat respecte a la forma de ser i actuar dels alumnes
Procuro conèixer les necessitats i interessos dels alumnes.
Intento atendre les necessitats dels alumnes.
Utilitzo els interessos dels alumnes per motivar-los per la feina.
Intento atendre la diversitat en tots els aspectes.
Valoro l’autonomia de l’alumne.
Utilitzo el treball cooperatiu.
Utilitzo el treball individual.
Utilitzo les posades en comú.
Entenc l’error com una forma d’aprendre.
Valoro la creativitat

CLASSE

Utilitzo la manipulació i/o l’experimentació.
Procuro buscar lligams entre els continguts assolits i els nous.
En el tracte amb l’alumne procuro potenciar l’autoestima
Procurem tenir una metodologia semblant entre tots els tutors del cicle.
Procurem tenir una metodologia semblant entre els quatre tutors del nivell.
Preparo les classes amb el company de nivell.
En la preparació de les classes tinc tant present  el que hem de fer com la forma de fer-ho.
A l‘avaluar tenim en compte l’alumne, és a dir, no exigim a tots els alumnes el mateix
Procuro que l’alumne sigui conscient de l’error i el rectifiqui
Animo a l’alumne que li costa a seguir treballant i millorant
Valoro la feina ben feta
Procuro tenir dades objectives a l’hora d’avaluar als alumnes.
Utilitzo els registres
Utilitzo registres comuns amb el company de nivell.
Utilitzo registres comuns amb els companys de cicle.
CLASSE
Tinc clares les sancions que dono a les faltes més comuns.

Evito els càstigs col·lectius

Utilitzo les trobades individuals per construir bons llaços de relació i afecte amb l’alumne

PATIS:
El control de pati no només requereix la presència física  si no també tenir predisposició per solucionar els problemes que sorgeixen

SORTIDES
Considero important solucionar els problemes dels alumnes abans de que se’n vagin a casa

Considero important relaxar als alumnes abans de la sortida

Considero important comunicar a les famílies, abans  que el fill arribi a casa,  qualsevol incidència que hagi passat durant el dia

Tinc cura de lliurar correctament l’alumne  als pares.

ESPAIS COMUNS
Dedico un  temps a tenir aquests espais arreglats.

Els coordinadors no tenen més responsabilitat que  nosaltres en aquesta tasca.

HORES NO LECTIVES:
Sóc flexible a l’hora de cedir alguna hora no lectiva  per fer sortides.       

Sóc flexible a l’hora de cedir alguna hora no lectiva quan  hi ha alguna activitat extra.

No em molesta dedicar una hora no lectiva per la suplència d’un company si no ha estat possible trobar-li substitut.

Considero important ser constant en la utilització de les hores destinades a:
·         la reunió de nivell
·         les entrevistes amb pares
















ACTIVITATS:
Participo amb il·lusió en les activitats organitzades a nivell de cicle.
Intento ser constructiu a  l’hora d’acceptar unes activitats organitzades per un grup de companys
Veig important la celebració de festes al llarg del curs.
REUNIONS
M’obligo a ser puntual a les reunions amb els companys.
Considero important donar a conèixer la meva opinió a les reunions amb els companys.
Considero important conèixer i preparar-me el tema abans d’una reunió.
Considero important complir els acords que s’acorden a una reunió encara que no hi estigui del tot d’acord .
Considero important escoltar i respectar l’opinió del altres.
Considero important no tenir por d’expressar les meves opinions.
Considero important confiar en el grup.
Considero important confiar en un mateix
PPC

Considero important tenir clar i consensuat el que hem de treballar amb els alumnes a cada cicle.
Considero important tenir una metodologia comuna amb els companys de Cicle
Considero important tenir clar i consensuat el que hem d’avaluar a cada cicle.
Considero important tenir la mateixa  forma d’avaluar amb tots els companys de cicle
Considero el PPC com una forma de formació permanent
Considero el PPC com una forma d’estar al dia en la meva professió
Considero el PPC com un document imprescindible tant per l’escola com per a mi
ESCOLA
Valoro les millores que es van aconseguint.
Valoro l’actitud positiva de l’escola davant les situacions personals.
Considero que l’escola som tots.
M’implico amb les activitats de l’escola.
Sóc conscient dels problemes de l’escola i m’implico en la recerca de solucions.



































5)Components de la comunitat educativa
  • Els alumnes tenen dret a rebre una formació que els permeti aconseguir el ple desenvolupament de la seva personalitat d'acord amb el model educatiu propi de l'escola tal com està expressat en el document que defineix el caràcter propi del centre.
  • Els alumnes tenen dret al respecte a la seva integritat física i de la seva dignitat personal, com també a portar a terme la seva activitat acadèmica en condicions de seguretat i higiene adequades i en un ambient de convivència que afavoreixi el respecte entre els companys.
  • Els alumnes tenen dret a rebre els ajuts necessaris per compensar possibles mancances de tipus familiar, econòmic i sociocultural, i a la protecció social en supòsits d'infortuni familiar o d'accident, amb la finalitat de crear les condicions adequades que garanteixin una igualtat d'oportunitats real. 
  • L'Administració educativa garantirà l'exercici d'aquest dret mitjançant els ajuts necessaris. 
  • El centre tindrà cura especial de l'orientació escolar dels alumnes amb dificultats físiques o psíquiques o amb mancances socials i culturals.
Els alumnes tenen el deure de No discriminar cap membre de la comunitat educativa per raó de naixement, raça, sexe o qualsevol altra circumstància personal o social.
·          Respectar, utilitzar correctament i compartir els béns mobles i les instal·lacions del centre.
Els alumnes intervindran en la vida del centre, sobretot a través del propi treball escolar i de la participació activa en el funcionament ordinari del propi grup-classe.
Mesures correctores que pot aplicar els tutors d’aula:
1.- Parlar amb l'alumne i fer-li veure que el que ha fet està malament i comporta unes conseqüències.
2.- Sortir de la rotllana , seure a  la cadira de pensar..
3.- Fer-lo seure sol.
4.- Amonestació oral
5.- En cas de sospitar d’un problema aliè a la llar, realitzarem una reunió amb els tutors legals del Infant.
6.-  Privació d’una estona del temps d’esbarjo

  • Els professors són els primers responsables de l'ensenyament en el marc dels respectius cicles, i comparteixen la responsabilitat global de l'acció educativa de l'escola juntament amb els altres sectors de la comunitat educativa. 
  • Els drets dels professors són els següents:
a) Impartir l'ensenyament amb llibertat, en el marc del lloc docent que ocupen, és a dir, d'acord amb el currículum establert pel Govern de la Generalitat i el caràcter propi del centre (llibertat de càtedra).
b) Reunir-se en el centre, prèvia autorització del coordinador i respectant el normal desenvolupament de les activitats docents.
c) Fer ús dels mitjans instrumentals i de les instal·lacions de l'escola per a la realització de la tasca educativa.
d) Rebre la remuneració econòmica adient com a professionals de l'educació d'acord amb el conveni laboral vigent, i tenir l'adequada estabilitat i seguretat en el treball.
e) Participar en cursos i activitats de formació permanent, d'acord amb els criteris o prioritats establerts per l’equip directiu del centre.
f) Participar en actes oficials i reunions quan hi siguin convocats per raó de la seva responsabilitat en el centre.
g) Rebre el tracte i la consideració que mereixen en el si de la comunitat educativa.
h) Ser respectats en llurs conviccions i creences personals.
  • Els professors respectaran el caràcter propi del centre i col·laboraran a fer-lo realitat en col·laboració amb l’equip directiu i els pares d'alumnes, d'acord amb el que estableix aquest reglament.
              En particular, els deures dels professors són els següents:
   a) Participar activament en l'elaboració, aplicació i avaluació dels projectes curriculars de nivell , d'acord amb les orientacions del cap d’estudis respectiu.
b) Elaborar la programació de les àrees d'ensenyament que imparteixen d'acord amb el projecte curricular i secundar les orientacions rebudes relatives a la preparació de les unitats de programació.
c) Avaluar els processos d'aprenentatge dels alumnes tenint en compte llur situació personal i atenent a la diversitat de necessitats .
d)Col·laborar amb els professors tutors en la formació integral dels alumnes i en la creació d'un clima d'ordre i disciplina.
e) Mantenir una actitud de respecte i comprensió en el tracte amb els alumnes i els companys de claustre, bo i respectant les conviccions i creences de cadascú.
f) Participar activament en les reunions de l'equip de professors de cicle, dels departaments didàctics i del claustre, en les sessions d'avaluació i en els treballs de formació permanent programats per la direcció del centre.
g) Donar als òrgans de govern i de coordinació la informació que els sigui sol·licitada sobre l'acció docent i educativa, com també sobre qualsevol altre assumpte que hi estigui relacionat.
h) En la mesura de les seves possibilitats, acceptar les responsabilitats que la direcció els proposi perquè així sembla adient per a l'organització interna del centre.
i) Complir el calendari i l'horari escolar d'acord amb la normativa vigent i el que estigui previst en el conveni col·lectiu.
El director de l’escola i els coordinadors vetllaran pel compliment de les obligacions dels professors en la seva acció docent. En cas de faltes reiterades, en donaran l'oportuna informació al titular del centre per tal que prengui les decisions que consideri adients en cada cas, d'acord amb la legislació vigent.
  • La participació dels professors en la vida de l'escola es realitza sobretot mitjançant l'acció docent que realitzen, el treball en els equips de professors i l'exercici de la funció tutorial.
La participació dels professors en el govern i la gestió del centre té lloc a través del claustre i  l'exercici de les funcions assignades als altres òrgans de coordinació.

 Els pares d'alumnes

  • Els drets dels pares d'alumnes, com a membres de la comunitat educativa, són els següents:
a) Que llurs fills rebin educació integral tal com està definida en el caràcter propi del centre i, en concret, un ensenyament d'acord amb el projecte curricular que correspongui.
b) Conèixer el funcionament del centre i la manera com s'apliquen els seus projectes curriculars, i rebre informació periòdica sobre el progrés de llurs fills, tant en els aspectes de  maduració cognitiva, afectiva i social.
a)    Mantenir relació amb els tutors i professors, en ordre a promoure conjuntament la formació integral dels alumnes d'acord amb el que estableix el present reglament.
b)    Formar part de l'associació de pares d'alumnes i participar en les activitats que organitzi.
c)    Tenir reunions en el centre per tractar assumptes relacionats amb l'educació de llurs fills, prèvia autorització del titular del centre.

  • Els deures dels pares dels alumnes són els següents:
a) Mantenir relació amb els tutors de llurs fills i donar-los la informació que sol·licitin en ordre a assegurar la deguda orientació del procés educatiu.
b) Conèixer i respectar el model educatiu de l'escola tan com està definit en el caràcter propi i les normes contingudes en el present reglament.
       c) Participar en les reunions convocades per la direcció del centre.
d) Col·laborar amb els altres sectors de la comunitat educativa en el manteniment i consolidació de l'escola. 
  
 6)Normes i funcionament de l’Etapa

INICI DE CURS
 Professors: 1 de setembre
 Alumnes: 2 de setembre
PRIMER TRIMESTRE:
 Del 2 de setembre al 22 de desembre, ambdós inclosos
VACANCES DE NADAL
Alumnes:
26 de Desembre al 6 de Gener.
SEGON TRIMESTRE:
 Del  8 de gener al 26  març de  ambdós inclosos.
TERCER TRIMESTRE:
Del 29 de Març – 30 de Juny

DIES FESTIUS.-

FESTA                                              DIA                 AMBIT

11 de setembre,                              Divendres      Diada Nacional,     Comunitat
24 de setembre                               Dijous                       Local
12 d’octubre                                     Dilluns                       Hispanidad   Estatal
1 de novembre                                Diumenge     Tots Sants    Estatal
6 de desembre                                Diumenge     Constitució   Estatal
8 de desembre                                Dimarts           La Immaculada       Estatal
1 de maig                                         Dissabte        Treballador  Estatal
Falta per confirmar la segona festa local

DIES DE LLIURE ELECCIÓ:

7 de desembre
15 de febrer
21 de maig 


0-3 anys:  9- 12.30 i de 15-17h
Menjador i descans : 12.30-15h
Acollida: 8-9 / 17-18h

Treball amb alumnes:
Treball professors dins hores lectives:
Treball en hores no lectives
TREBALL AMB ALUMNES (pati inclòs)
35 horesx46setmanes= 1610


PCC

9 hores

REUNIONS DE NIVELL: PREPARACIÓ DE CLASSES I  AVALUACIONS


46 hores

ENTREVISTES AMB PARES

22 hores (per tutor/a) (2 cops per mes 1 hora )

REUNIONS DE CICLE, ETAPA, CLAUSTRE, JUNTES D’AVALUACIÓ ... DURANT EL CURS


39 hores (1 hora aproximada per reunió)
TOTAL
1610 hores
77  hores
39 hores






Professors Tutors:
Reunions de nivell:
     CURS
       DIA                              
   HORA
P0
Dilluns


13– 14
P1
Dimarts

14-15
P2
Dimecres

14-15

Reunions de PPC:
GRUP
PROFESSORS
DIA
HORA
INFANTIL:
P0, P1, P2
Tot l’equip de professors
Primer dimecres de mes
17.30- 18.30

Reunions per equips: 
El claustre el dia assignat farà la reunió de 14.00-15.00 h.
MES
DIA
TIPUS DE REUNIÓ
TEMA
SETEMBRE
·         1



·         13
·         Claustre



·         Tutors de P-2

·         Preparar les reunions generals de pares d’inici de curs.
·         Programació aniversaris
·         Assessorament de l’equip pedagog

·         Programació sortida Riu


OCTUBRE
·         7

·         Claustre
·         Reunió dia cultural
·         Programació aniversaris
·         Assessorament de l’equip pedagog



NOVEMBRE
·         2

·         17

·         Tutors P1 i P2
·         Claustre
·         Programació berenar avis

·         Aniversaris

·         Assessorament de l’equip pedagog



DESEMBRE
·         2

·         5
·         Tutors P1  i P2
·         Claustre
·         Programació activitat d’oficis dels pares

·         Portes obertes
·         Nadal
·         Aniversaris
·         Assessorament de l’equip pedagog

GENER
·         20
·         Claustre
·         Aniversaris
·         Assessorament de l’equip pedagog


FEBRER
·         1

·         17
·         Tutor/s P1 i P2
·         Claustre
·         Oficis pares

·         Aniversaris

·         Assessorament de l’equip pedagog

MARÇ
·         1


·         23

·         2
·         Claustre


·         Tutors P1 i P2
·         Tutors P2
·         Aniversaris
·         Carnaval
·         Assessorament de l’equip pedagog
·         Berenar pares


·         Sortida al Bosc
ABRIL
·         4 i 12
·         Claustre
·         Pasqua
·         Dia del llibre
·         Portes Obertes
·         Aniversaris
·         Dia del treballador
·         Assessorament de l’equip pedagog

MAIG
·         23

·         5

·         3
·         Claustre

·         Tutors
P1 i P2
·         Tutors P1
·         Aniversaris
·         Assessorament de l’equip pedagog

·         Oficis Pares

·         Sortida de la granja
JUNY
·         2



·         8
·         Claustre



·         Tutors P2
·         Festa dels colors
·         Final de curs
·         Assessorament de l’equip pedagog

·         Sortida al mercat
JULIOL
·         7
·         Claustre
·         Portes obertes
·         Assessorament de l’equip pedagog


Reunions de l'equip de coordinadors:
És reuniran cada quinze dies de 11.00-12.00 h els divendres.



·         En cas de que el nen/a entri a la acollida haurà de picar al timbre de l’aula corresponent, li obriran la porta i el pare l’acompanya a l’aula.
·         Aconseguir una entrada progressiva on els alumnes arribin esglaonadament, siguin rebuts pel mestre que els toca i tinguin un espai de temps per situar-se a la classe.
·         Que el mestre estigui situat a la classe quan arribin els alumnes.
·         Procurar que els alumnes entrin en ordre i tranquils.
·         Saludar els alumnes amb bona cara i somriure.
·         Aconseguir una individualitat a la rebuda.


A.- ALUMNES QUE ELS VENEN A RECOLLIR LA FAMÍLIA:
                                  
TASCA DEL PROFESOR
TASCA DELS PARES
Ser puntual.
Ser puntuals.
Informar als pares si ha hagut algun incident i escoltar als pares si han de donar algun comunicat.
Esperar a que el tutor hagi acomiadat a tots els alumnes si el tutor ha de parlar amb ells o ells han de parlar amb el tutor.
Acomiadar a l'alumne mirant a la cara del nen i ensenyar-li que també s’acomiadi mitjançant els hàbits socials.
Que treballi conjuntament amb el professor perquè el nen s’acomiadi mitjançant els hàbits socials.
En cas de que no siguin els pares o tutor legal els que venen a recollir els nens, a recepció els hi demanarà el carnet.
Mostrar el carnet a recepció en cas que no siguin els pares o tutor legal el que recull al infant.
Trucar a la família si no han vingut a buscar-lo a l'hora.
Proporcionar al tutor telèfons de contacte.



El temps  d’esbarjo  és un  moment molt important  dins la vida de la llar que  requereix del treball en equip per  aconseguir que els  infants gaudeixin d’un espai de temps on conviure lliurement amb els seus companys i companyes.
Per assolir aquest objectiu cal  tenir molt clars els següents aspectes:
1.- Principis que han de regir la nostra actuació en els moments d’esbarjo:
Estar atents  perquè que tots els infants tinguin una estona d’esbarjo tranquil·la, fent allò que els agrada i amb les persones amb que es troben a gust.
Posar al  seu abast espais físics i materials adients.

2.- Actituds  que han de regir la nostra actuació en els moments d’esbarjo:
Ser  puntuals  amb l’horari. Especialment quan tenim vigilància.
Tenir cura en preveure  la suplència del control de patis el dia que no anem a la llar.
Ser conscients de que el control de patis  requereix de la presència física i de la  predisposició personal per solucionar  i ajudar els  infants davant els possibles conflictes que  poden sorgir. És un temps on la formació humana i en particular el treball dels valors  i la relació es fa ben visible.
Tenir clara la  missió a l’hora de l’esbarjo: procurar atendre a tots els infants que en aquell moment estiguin a la zona del pati que ens toca controlar amb independència del curs que facin.
Considerar important comunicar als tutors els problemes que hi ha hagut durant el pati amb infants de la seva classe.

3.- Prevenció  i actuació davant els accidents
Curar les petites ferides a l’espai habilitat al pati, informant-nos prèviament de que  el nen no té  cap al·lèrgia als estris  o higienitzadors que utilitzarem per curar-lo
Informar al tutor ,si no hi és pressent, en un cas més greu.
Trucar els pares si es creu que se l’ha de portar al metge.
Utilitzar guants sempre que es cura  a un nen.


4.- Distribució dels alumnes
Els infants de P-0 estarà a la zona destinada a nadons.
Els infants de P-1  i P-2 estaran a la mateixa zona del pati.
5.- Vigilància:
Tots els tutors estaran al pati
La última mestra que se'n vagi del pati ha de tancar l'aigua, els lavabos i la porta d’accés del pati.
6.- Material
·         Cada curs disposarà de pilotes, galledes, pales...
·         Previ acord de cada classe es permetrà portar de casa un tipus de joguina molt específica.
·         Joguines: Per tots els infants.
·         Sorral: És per jugar amb la sorra, no es pot córrer, no es pot jugar amb les rodes
ni joguines dins del sorral.
·         Jocs: Pilotes, cordes...
·         Cada nen abans de marxar del pati, ha de guardar els estris del sorral, rodes o pilotes al seu lloc.


7)Protocols 

Primer contacte de les famílies amb el centre:
Ø  En el moment de la matriculació de l’alumne, els pares contesten una  enquesta  que ens ajuda a conèixer aspectes dels alumnes necessaris per poder-los atendre adequadament des del primer moment.
Ø   Un cop acabada la matriculació convoquem a les famílies perquè:
o    Coneguin a les professores que seran responsables del curs
o   Conèixer les tutor/es a les famílies i amb més profunditat al alumne.
Ø  Farem un dia de portes obertes per a que l’infant es familiaritzi amb l’entorn.
Ø  Farem una reunió amb cada curs abans de començar el curs.
o   Explicarem la nostra metodologia, ideologia i funcionament de la classe.
Ø  Conèixer dades fonamentals per millorar la comunicació escola – família.
Ø  Per fer una fotografia a l’alumne per poder preparar el carnet d’escola que serà necessari per l’acomiadament dels alumnes al migdia i a la tarda, en cas que no el vingui a buscar els pares o el tutor legal.
Dies posteriors:
Ø  Els dos primers dies d’escola vindran els pares  i els fills:
o   Primer dia: 2 hores acompanyats dels pares.
o   Segon dia: 1 hora acompanyats dels pares, després els deixaran sols
o   Tercer dia : aniran a classe sols.
Ø  Dedicarem el mati del primer dia per que els infants junt amb els seus pares o familiars més propers es dediquin a personalitzar el llençol en el que dormiran els infants al llarg del curs.
a.    Les educadores proporcionaran tot tipus de materials per fer estampacions que els fills utilitzaran ajudats pels seus pares
b.    Una vegada hagin fet l’estampació, escriuran el nom de l’infant al llençol i a continuació els pares faran una breu explicació al seu fill dient-li que aquest llençol l’acompanyarà en les seves estones de descans durant tot el curs.
c.    I per últim, els infants acompanyats pels seus pares presentaran a la resta de la classe el seu llençol.
2.    Durant la acollida permetrem que els pares o familiars que vulguin puguin estar-se la primera mitja hora, amb els infants coneixent la llar i als altres infants.

Aspectes que tindrem en compte durant aquest període:
·         Aules:

o   Les aules estaran adaptades per aquest període, els espais seran lliures. Hi haurà el material essencial, ja que l’específic l’anirem presentant durant el curs.
o   Les parets seran lliures per a poder-les anar decorant amb treballs al llarg del curs, tot i que els pares a la reunió realitzaran un mural conjunt per a l’aula dels seus fills, per a que es sentin més acollits.

·         Horari:
o   Primer dia: 2 hores acompanyats dels pares.
o   Segon dia: 1 hora acompanyats dels pares, després els deixaran sols
o   Tercer dia : aniran a classe sols.
o   Durant la acollida permetrem que els pares o familiars que vulguin puguin estar-se la primera mitja hora, amb els infants coneixent la llar i als altres infants.

·         Ambient:
o   Proporcionarem als infants en tot moment afecte, tranquil·litat, confiança...per a que es senti segur, bé i comprès en per les educador/es.
o   Tindrem en compte l’existència d’unes normes mínimes per la convivència, que s’aniran ampliant a mida que avança el curs.

·         Normes:
o   Deixarem que els infants puguin portar a la llar objectes personals durant aquest període: xumet, peluix, drap... perquè es sentin en un ambient més familiar.
o   Tindrem més flexibilitat alhora de tractar amb ells i realitzar activitats.
o   Les activitats seran força  lliures  i flexibles, tenint en compte els seus interessos.
o   Oferirem una atenció individualitzada més concreta.
o   Poc a poc anirem introduint les normes a l’aula.

·         Límits:
o   Tot i que serem més flexibles els infants hauran de conèixer quins són els límits.
o   Han de respectar als seus companys.
o   Han de respectar als treballadors.
o   Han de respectar els materials, mobiliari del centre.

·         Hàbits:
o   Hàbits d’higiene: estarà present en tot moment, i el treballarem per que aconsegueixi una millor autonomia.
§  Rentarem les mans: tornada del patí, abans i després dels àpats, després d’anar al lavabo.
§  Els més grans aprendran a netejar-se els mocs.
§  Treballarem amb els infants més grans per que aconsegueixin el control d’esfínters.
§  Rentarem la cara després dels àpats, i abans de la sortida de la llar.
§  Els infants que porten bolquers els netejaran les educador/es quan sigui necessari.
§  Pentinarem als infants abans de la sortida de la llar.
§  En cas que els infants s’embrutin excessivament la roba, els hi canviarem.
o   Hàbit de descans: disposen d’una aula adaptada per aquest moment.
§  Serem més flexibles en el procés d’adaptació en aquest moment, ja que pensem que és una estona difícil per a l’infant.
§  Els hi deixarem que disposin dels objectes personals.
§  Si els primers dies no poden dormir estarem amb ells, per a que es tranquil·litzin i puguin dormir.
o   Hàbit d’alimentació:
§  Els infants diran al menjador en tots els àpats.
§  Els hi ensenyarem unes normes que hauran de tenir en compte:
·         No tirar el menjar al terra.
·         Respectar el menjar dels altres.
·         No cridar.
§  Els nens i nenes que els hi costi menjar els primers dies serem més flexibles i tindrem més paciència amb ells en aquest moment, per a que més endavant mengin amb seguretat i amb més autonomia.

·         Rutines:
o   Introduirem el bon dia.
o   Cançó de comiat a la sortida.
o   La fila:
§  Anar al menjador
§  Anar al patí
§  Anar a un altre espai de la llar
o   Recollida:
§  Anirem introduint aquest moment en algunes activitats, a partir d’una cançó.

o   Rotllana:
§  A poc a poc introduirem aquest moment, ja que al principi serà costos però amb paciència i esforç els infants aniran adquirint aquesta rutina.
o   Jaqueta/ bata/ bossa:
§  Amb l’ajut dels pares i educadors els infants aprendran a:
·         Treure i posar la jaqueta, la bata i la motxilla.
·         Penjar i despenjar la jaqueta, la bata i la motxilla.


            . Perquè  realitzem la sortida?
            . Quins objectius ens proposem?
            . Com preparem la sortida?
            . Com comuniquem la sortida a les famílies?
.Per fer sortides programades amb els infants fora del centre, demanarem una autorització signada als pares o tutors legals dels infants que assisteixin a la sortida.

. S’exigirà la confirmació d’assistència mínima del 80% de la classe per realitzar          la sortida.
En cas d’accident

  •  En cap situació medicarem als infants sense la prèvia autorització      paternal i prescripció medica.
  • En cas de no poder contactar amb els pares o tutors legals del infant utilitzarem el permís signat pels pares per poder medicar al infant en cas necessari.
  • Si l’accident es molt greu, i cal traslladar al infant a l’hospital, trucarem al 061. En cap cas efectuarem el trasllat nosaltres mateixos. 
  • Demanarem el telèfon en ordre de prioritats en cas d’urgència.
  • Realitzarem les primeres cures en cas d’un accident lleu.
En cas de malaltia
  • Si la febre és molt alta és trucarà a la família perquè el vingui a buscar.
  • Al inici del curs demanarem una autorització a les famílies, per a donar el consentiment per donar el medicament adient a cada infant en cas de malaltia.
  • Demanarem el telèfon en ordre de prioritats en cas d’urgència.
  • Trucarem a la família.
  • En cas de que no ens agafin el telèfon:
-          Si te l’autorització signada li donarem el medicament i el posarem en un lloc tranquil, amb la supervisió d’una educador/a.
-          En cas que l’infant es posi pitjor i li haguem donat el medicament el portarem a l’Hospital.
-          En cas que no hagin signat l’autorització i el portarem al hospital.

Elaborarem un pla d’evacuació per assegurar la sortida correcta i segura del centre dels infants i professors.


Som conscients de la transcendència que té la relació entre pares i professors durant la vida escolar del nen. Per això la tenim en compte a l'hora de fer el nostre Projecte Educatiu. És important que les persones que influeixen sobre l'infant actuïn coordinades. Per aquesta raó, procurem mantenir una comunicació permanent a dos nivells:

            * Oral, amb reunions de nivell i entrevistes.
            * Escrita, amb els informes.

Diària:
·         Comunicació oral: entre pares i educadores.
o   Es produeix en els moments quotidians de recepció i sortida dels infants. Aquí l’educador pot intercanviar informació amb les famílies sobre les activitats quotidianes, tant las que realitza el nen en l’àmbit de l’escola com les que fa a casa seva.
·         La cartellera de l’aula on les educadores apuntaran les activitats realitzades aquell dia.
o   Cada grup tindrà la seva pròpia cartellera, ubicada a l’entrada de l’aula, on s’exposarà novetats, anuncis i incidències d’aquella classe en particular
·         A l’agenda de cada nen/a on s’anotarà com ha anat el dia: rutines, menjador.
o   Els nens porten a casa l’agenda que es completada per la família amb informació addicional i després, la tornen al centre.

Reunions:
·         Farem una reunió al principi de curs per aules:
Organització de la reunió:
1.    Presentació del personal docent.
2.    Explicació de l’horari.
-       Hora i normes d’entrada.
-       Hora i normes de sortida.
-       Diferents situacions de treball que proposarem als infants al llarg de tot el curs.
-       Temps que dedicarem a les necessitats bàsiques i rutines.
3.    Explicació de les propostes metodològiques
-       Racons
-       Espais d’aula
-       Treball per projectes
-       Centres d’interès
-       Tallers
-       El joc
-       Les experiències
4.    Explicació dels principis ideològics
o   Explicació de la dinàmica i repartiment de pòsits.
o   Dinàmica dels pòsits: donarem a cada pare i mare dos pòsits de diferents colors un verd i un taronja, a continuació els hi explicarem que durant l’exposició hauran d’estar atens i anotar els punts forts(pòsit verd) i febles (pòsit taronja) sobre la nostra metodologia i els nostres principis ideològics. D’aquesta manera poden sorgir noves idees per treballar el que nosaltres volem transmetre, perquè els pares formin part de la nostra manera de fer i es cohesioni la família i l’escola.
o   Explicarem els power point, desenvolupant-los i donant pas a brecs i preguntes.
o   Tot seguit farem la posada en comú de la dinàmica dels pòsits els pares enganxaran al mural els punts forts el pòsit i els punts febles i tot seguit verbalitzen el perquè del que han posat.
o   Per finalitzar la reunió proposarem als pares que realitzin un mural a l’aula dels seus fills amb motiu de fer un present i col·laborar en la decoració dels espais, la temàtica la proposaran les tutores, donaran tres opcions: una temàtica basada en algun principi ideològic de la nostra llar( ex: tolerància, respecte, igualtat...), una temàtica relacionada amb els temes que treballarem en la nostra programació d’aula( ex: hàbits, colors...) , i una temàtica relacionada amb un centre d’interès prèviament decidit (ex: la tardor, hivern...).
o   La finalitat d’aquest mural serà fer de l’aula un lloc més proper a la família, on el nen es trobi agust i li doni confiança, ja que serà un lloc acollidor, de forma que els pares formen part de la vida diària a la llar.
o   Al dia següent després de seguir la rutina diària de l’aula l’educador/a els hi ensenyarà el present fet pels seus pares i és començarà treballar el tema escollit utilitzant el mural com a introducció a aquest.

·         Al finalitzar el segon trimestre farem una altra reunió on explicarem als pares la evolució dels infants a la llar.
·         Al final de curs es farà una ultima reunió on farem un balanç del que ha sigut el curs.

Entrevistes:
·         Les educadores faran entrevistes amb els pares dels nens de la seva aula.
Es repartiran la classe i cadascuna portarà una part d’aquesta per a realitzar les entrevistes amb els pares.
·         Hi haurà una entrevista inicial i si nosaltres ho demanem o els pares volen, es realitzaran entrevistes esporàdiques.
·         La entrevista constitueix una tècnica de comunicació interpersonal entre l’educador - tutor i els pares dels alumnes per recollir informació sobre aquest amb la fi d’ajudar-lo en el seu procés de desenvolupament i aprenentatge.
La comunicació entre pares i tutors constitueix el millor mitjà de que disposa  per al intercanvi mutu de idees i informació sobre el procés educatiu de l’alumne.
L’entrevista ens ajuda a intercanviar informació sobre la historia personal del fill amb la fi de conèixe’l millor en aspectes tants importants com el comportament que te el nen a casa o el tipus de relació que mantenen els pares i germans, també amb els mestres i companys de classe…
Aquestes entrevistes serveixen per:

  • Ampliar la informació general adequant-la a cada nen. 
  • Analitzar l'evolució, canviant impressions sobre la marxa de l'infant a la llar i a l'ambient familiar
  • Comprendre la visió que la família té del fill en aquell moment, allò que els preocupa,         problemes que creuen que poden esdevenir, etc.
  • Detectar preocupacions dels pares en quant a l’evolució física i psíquica del seu fill.
  • Comentar l'informe escolar.

Requisits per una entrevista amb els pares
1.    Senyalar un horari de atenció als pares que sigui compatible amb l’horari laboral per assegurar-nos la seva assistència.
2.    Preparar l’entrevista prèviament mitjançant un guio on es reculli els aspectes mes importants de la personalitat del nen.
3.    Disposar d’un espai el mes agradable possible i lliure d’interferències que pugui interferir en la comunicació.
4.    Envoltar l’entrevista d’un clima cordial i amable en el tracte que afavoreixi l’expressió sincera dels pensaments i sentiments dels interlocutors.
5.    Referir-se a l’alumne de manera favorable destacant lo positiu i restant importància als aspectes negatius, ja que els últims es poden solucionar.
6.    Utilitzar un vocabulari senzill lliure de tecnicismes que puguin dificultar la comunicació i adaptar-lo al nivell de comprensió dels pares.
7.    Mantenir una actitud de sinceritat i amb discreció, acceptar als pares com son i ser prudents amb els comentaris.
8.    Ser el  conductor de l’entrevista.
9.    Realitzar un registre de dades mes rellevants per entendre la conducta dels nens i resoldre els problemes.
10. Aplicar prèviament un qüestionari familiar.

Informes:  
        
·         Farem informes trimestrals, amb ítems relacionats amb les activitats, comportaments, evolució del nen, observacions destacables,etc.
o   En ell es reflexa els progressos obtinguts i les mides de reforç i adaptació que s’hagin pres, i s’incorporen a l’expedient de l’alumne.
o   D’avaluació: deixarem constància en un llenguatge, llegible, clar i concís, totes les dades pertinents sobre l’evolució de l’alumne:
§  Els seu nivell de desenvolupament en les competències bàsiques
§  El seu grau d’adquisició d’hàbits d’autonomia
§  Les seves conductes i comportaments en el marc d’un procés continu.
o   L’informe d’avaluació no pretén, en ningun cas, ser un element de comparació de cada alumne amb la resta de nens del grup, sinó un sistema per comparar la seva situació actual amb el seu punt de partida.
o   L’objectiu d’aquesta comparació es comprovar el nivell que el nen va arribant a traves de l’aprenentatge.
o   En aquest informes s’assenyalen també les característiques i necessitats que l’educador considera destacables.
o   L’equip educatiu haurà d’elaborar el model d’informe, que a la seva vegada esta recollit a la seva proposta pedagògica, el marc del projecte educatiu de centre.
·         Recomanacions per l’elaboració de l’informe a les famílies:
1.    Convé utilitzar un llenguatge senzill adequat al nivell de comprensió del lector.
2.    Es deuen evitar els judicis de valor negatius sobre la conducta del nen/a.
3.    És molt important tractar els aspectes avaluats en positiu, destacant els avanços.
4.    Tenir en compte el procés de desenvolupament i aprenentatge del nen/a, es molt canviat en aquestes edats, el que obliga a realitzar la seva valoració.
5.    La informació deu recaure preferentment sobre les capacitats, necessitats i interessos dels nens i nenes.
6.    Deuen donar-se suggeriments d’actuació a la família sobre la forma en que puguin ajudar i motivar al nen des de casa
7.    Convé convidar a les famílies a exposar els seus punts de vista sobre els aspectes avaluats.
8.    Si es considera necessari es recorrerà l’entrevista sobre tot si hi ha discrepàncies entre el mestre i els pares en l’avaluació del nens/es.
9.    Hem de procurar que la presentació de l’informe resulti atractiu i convidi a la seva lectura.

Metodologia participativa amb els pares:

Oferirem als pares i mares la possibilitat d’ajudar-nos al funcionament i manteniment de l’hort. També alhora de realitzar l’activitat de l’hort col·laborar amb nosaltres com un educador/a més.

Formació familiar

Al primer trimestre farem una reunió formativa sobre:

·       La manera de com han d’ajudar als seus fills en la recerca i organització del treball que han de realitzar a casa. (Projecte)

Formació i recursos familiars:
  •  Tindrem una aula d’informàtica disponible en tot moment per a les famílies. Amb l’objectiu de que l’utilitzin com a font d’informació tant de temes personals com amb tasques relacionades a la llar.  Hi haurà una persona de llar que estarà a l’abast  dels pares que tinguin dubtes o que siguin analfabets per a solucionar qualsevol que se’ls hi presenti.
  • Escola de pares: oferirem xerrades dirigides a les necessitats bàsiques dels nens i nenes i jornades de salut. Ho realitzarem un cop al trimestre.     
Normes i límits:

·         No entrar fora de l’horari establert, a no ser que hi hagi alguna incidència.
·         En cas de que el nen/a estigui malalt comunicar a l’escola del fet.
·         Si venen a buscar l’infant més tard avisar al tutor/a d’aula o a consergeria.
·         En cas de que vagi a buscar l’infant una altre persona que no sigui l’habitual donar-li el carnet d’identificació de la llar, per a poder recollir el nen/a.
·         Donar un telèfon o adreça de contacte.
·         Puntualitat alhora d’entrada i sortida de la llar.