INDEX
1.- Sortides
· P-1
· P-2
2.-Activitats
3.- Reunions dels diferents equips
4.- Formació permanent
5.- Objectius del curs
6.- Reunions generals de pares
7.- Serveis
8.-Matrícula
TRIMESTRE | DURACIÓ | ||||||||
INFANTIL | 1r | 2n | 3r | 1/2d | 1d | 3d | |||
Sortida al riu | P2 | 13 d’octubre | X | ||||||
Sortida al bosc | P2 | 16 de març | X | ||||||
Sortida a la granja | P1 | 18 de maig | X | ||||||
Sortida al mercat | P2 | 20 de juny | X | ||||||
Concreció de cadascuna de les sortides:
Primer trimestre
P2
A.-SORTIDA: Al riu
ÀREES QUE ES TREBALLEN:
- coneixement de l’entorn natural
- coneixement d’un mateix
- llenguatge verbal
OBJECTIUS:
- observar les característiques dels peixos i el seu entorn
- Respectar l’espai.
- Gaudir de l’entorn.
- Respectar les normes: de convivència
- Ser responsable de les seves coses
- Saber orientar-se a l’espai.
- Augmentar el vocabulari: peix, aigua, riu...
ACTIVITATS A L’AULA
Activitats que realitzarem abans de la sortida:
- Passarem imatges de diferents rius, cascades...
- Mòbil amb dibuixos de peixos.
- Cançons relacionades amb la natura.
- A la rotllana parlar del que farem a la sortida
Activitats que realitzarem després de la sortida:
- a la rotllana, parlar de la sortida ( característiques dels animals, de l’entorn...)
- fer el dibuix i verbalitzar.
- Realitzarem un mural d’un riu amb peixos...
Segon trimestre
P2
B.-SORTIDA: Al bosc
ÀREES QUE ES TREBALLEN:
- coneixement de l’entorn natural
- coneixement d’un mateix
- llenguatge verbal
OBJECTIUS:
- observar les característiques dels arbres, plantes, pedres...
- Respectar l’espai.
- Gaudir de l’entorn.
- Respectar les normes: de convivència
- Ser responsable de les seves coses
- Saber orientar-se a l’espai.
- Augmentar el vocabulari: arbres, fulles, pedres, herbes, animals...
ACTIVITATS A L’AULA
Activitats que realitzarem abans de la sortida:
- Cançons relacionades amb la natura, els animals i el bosc.
- Realitzarem un mural d’un bosc amb diferents arbres, plantes i animals.
- Passarem imatges de diferents tipus de arbres, fulles, animals, pedres...
- A la rotllana parlarem del que realitzarem a la sortida
Activitats que realitzarem després de la sortida:
- a la rotllana, parlar de la sortida ( característiques dels animals, del bosc, de les plantes...)
- fer el dibuix i verbalitzar.
- Després de la sortida realitzarem un mural amb elements del bosc (fulles, pinyes, aglans...)
Tercer trimestre
P1
A.-LA GRANJA
ÀREES QUE ES TREBALLEN:
- Coneixement del medi natural
- Coneixement del medi social
- Llenguatge verbal
OBJECTIUS:
- conèixer l’entorn més proper ;
- Observar les característiques dels diferents animals que es troben a la granja.
- Observar les característiques dels animals: color, forma, olor, textura, mida...
- Augmentar el vocabulari: (porc, vaca, gallina..)
ACTIVITATS A L’AULA:
Activitats que realitzarem abans de la sortida:
- Treballarem cançons relacionades amb els animals de la granja.
- Treballarem els diferents animals a partir de bits.
- Treballarem amb els animals de plàstic abans d’anar a la granja.
Activitats que realitzarem després de la sortida:
- Farem un mural on apareixeran els diferents elements de la granja i els animals que han vist.
P2
C.-SORTIDA: Al mercat
ÀREES QUE ES TREBALLEN:
- coneixement de l’entorn social
- coneixement d’un mateix
OBJECTIUS:
· Gaudir de l’entorn.
· Ser responsable de les seves coses
· Saber orientar-se a l’espai.
· Respectar les normes: convivència, ordre
ACTIVITATS:
Activitats que realitzarem abans de la sortida:
· Cantarem cançons relacionades amb les diferents verdures, fruites...
· Ensenyarem imatges de diferents mercats.
Activitats que realitzarem després de la sortida:
· Agafarem fruites i verdures, per a portar-les a l’aula i fer estampació amb elles.
ACTIVITAT | CICLE | TRIMESTRE | DURACIÓ | ||||
Infantil | 1r | 2n | 3r | 1/2d | 1d | 3d | |
Aniversaris | P-0 P-1 P-2 | 30 /9 31/10 30/11 15/12 | 31/1 28/2 31/3 30/4 | 31/5 22/6 23/7 | X | ||
Dia cultural | P-0 P-1 P-2 | 28 d’Octubre | X | ||||
Berenar avis | P-1 P-2 | 10 Novembre | X | ||||
Oficis Pares | P-1 P-2 | 12 de Desembre 9 de Febrer 1 de Juny | X | ||||
Portes obertes | P-0 P-1 PARES P-2 | 22 de Desembre | TARDA | ||||
Nadal | P-0 P-1 P-2 | 23 de Desembre | X | ||||
Carnaval | P-0 P-1 P-2 | 5 de Març | X | ||||
Berenar Pares | P-1 P-2 | 2 d’Abril | X | ||||
Pasqua | P-0 P-1 P-2 | 16 d’Abril | |||||
Portes Obertes | P-0 P-1 PARES P-2 | 16 d’Abril | TARDA | ||||
Dia del llibre | P-0 P-1 P-2 | 23 D’abril | X | ||||
Dia del treballador | P-0 P-1 P-2 | 1 de Maig | X | ||||
Festa dels colors | P-0 P-1 P-2 | 15 de juny | X | ||||
Final de Curs | P-0 P-1 P-2 | 29 de Juny | X | ||||
Portes Obertes *per als nens que fan el casal d’estiu. | P-0 P-1 PARES P-2 | 12 i 13 de Juliol | TARDA |
Reunions de PPC:
GRUP | PROFESSORS | DIA | HORA |
INFANTIL: P0, P1, P2 | Tot l’equip de professors | Primer dimecres de mes Primer dijous de cada trimestre reunió d’objectius del curs: - Taller de plàstica. Primer trimestre - Taula rodona on s’intercanvien noves propostes metodològiques de treball. Segon trimestre - Curset pràctic sobre les TIC. Tercer trimestre | 17.30- 18.30 17.30- 19.00h |
Reunions de nivell:
CURS | DIA | HORA |
P0 | Dilluns | 13– 14 |
P1 | Dimarts | 14-15 |
P2 | Dimecres | 14-15 |
Reunions per equips:
El claustre el dia assignat farà la reunió de 14.00-15.00 h.
MES | DIA | TIPUS DE REUNIÓ | TEMA |
SETEMBRE | · 13 · 1 | · Tutors de P-2 · Claustre | · Programació sortida Riu · Preparar les reunions generals de pares d’inici de curs. · Programació aniversaris · Assessorament de l’equip de pedagogs · Dinàmica de presentació |
OCTUBRE | · 7 | · Claustre | · Reunió dia cultural · Programació aniversaris · Assessorament de l’equip de pedagogs |
NOVEMBRE | · 2 · 17 | · Tutors P1 i P2 · Claustre | · Programació berenar avis · Aniversaris · Assessorament de l’equip de pedagogs · Dinàmica del ventall |
DESEMBRE | · 2 · 5 | · Tutors P1 i P2 · Claustre | · Programació activitat d’oficis dels pares · Portes obertes · Nadal · Aniversaris · Assessorament de l’equip de pedagogs |
GENER | · 20 | · Claustre | · Aniversaris · Assessorament de l’equip de pedagogs · Dinàmica Brainstorming |
FEBRER | · 1 · 17 | · Tutor/s P1 i P2 · Claustre | · Oficis pares · Aniversaris · Assessorament de l’equip de pedagogs |
MARÇ | · 1 · 23 · 2 | · Claustre · Tutors P1 i P2 · Tutors P2 | · Aniversaris · Dinàmica de representació · Carnaval · Assessorament de l’equip de pedagogs · Berenar pares · Sortida al Bosc |
ABRIL | · 4 i 12 | · Claustre | · Pasqua · Dia del llibre · Portes Obertes · Aniversaris · Dia del treballador · Assessorament de l’equip de pedagogs |
MAIG | · 23 · 5 · 3 | · Claustre · Tutors P1 i P2 · Tutors P1 | · Aniversaris · Dinàmica d’inversió de rols · Assessorament de l’equip de pedagogs · Oficis Pares · Sortida de la granja |
JUNY | · 2 · 8 | · Claustre · Tutors P2 | · Festa dels colors · Final de curs · Assessorament de l’equip de pedagogs · Sortida al mercat |
JULIOL | · 7 | · Claustre | · Portes obertes · Assessorament de l’equip de pedagogs |
Reunions de l'equip de coordinadors:
És reuniran cada quinze dies de 11.00-12.00h els divendres.
1. Curs d’educació artística per a educadors infantils, per poder transmetre millor els coneixements i tenir més recursos artístics. Aquest curset és farà fora de l’horari laboral, de 17.00-18.00 els dijous del primer trimestre.
2. Equip de pedagogs que fan d’assessors culturals venen a visitar la llar i inspirant tan a educadors com a infants. Ajuden els mestres a donar tècniques, eines i suport per millorar i canviar tècniques de treball. Amb l’objectiu que tinguin més competències en les diferents formes d’expressar la cultura.
3. Formació en competències TIC. Faran un curset teòric tot el personal docent per treballar aspectes innovadors, el realitzaran el primer trimestre, el primer dijous del mes de Novembre.
Aquests objectius és treballaran a la reunió de PPC:
· Millorar la plàstica i la creativitat en els infants.
· Innovar en metodologia, tècnica, eines i suport de treball.
· Millor en quan a les noves tecnologies, innovar amb el material i posar en pràctica a l’aula.
6.- REUNIONS GENERALS DE PARES
INICI DE CURS PRESENTACIÓ DE LA LLAR:
· P0: 5 de Setembre
· Transició i P-1: 6 de Setembre
· P2: 7 de Setembre
REUNIÓ DE PRINCIPIS IDEOLÒGICS:
· P-0: 19 de setembre
· P-1: 20 de setembre
· P-2: 21 de setembre
DURANT EL CURS:
· Reunió informativa per elegir el pare o la mare que farà l’activitat dels oficis: 18 de Novembre
FINAL DE CURS:
· Reunió informativa per a la preparació del final de curs: 4 de juny
Menjador:
El Centre ofereix el Servei de Menjador a tots els alumnes d'infantil que ho desitgin. La confecció dels menús i els àpats els fa la cuinera. Professors del Centre tenen cura de la vigilància i de la vessant educativa durant el temps del dinar, després els educadors s’encarregaran de que tots els nens i nenes facin la migdiada.
Hora d’acollida:
El Centre ofereix el Servei d’acollida als alumnes que per motius laborals de les famílies han d'estar abans de les 9 a l'escola.
El servei s'ofereix de 8 a 9 del matí.
Activitats extraescolars
Oferirem un servei d’esplai per a totes les famílies que hi estiguin interessades. L’horari d’aquest serà de 17-19h.
Nenes | Nens | Suma total | ||||||
2011 | 2010 | 2009 | 2008 | |||||
P0 | 4 | 4 | 8 | 8 | ||||
P1 | 16 | 10 | 26 | 26 | ||||
P2 | 18 | 22 | 40 | 39 | 1 |